HERNING POLITIHUNDEFORENING
FORSIDE
Fra de gamle gemmerINTERN

Kort fortalt om Herning PH.

Herning PH. er en civil forening, hvor både civile hundeførere og politiets hundeførere kan deltage i hundetræning.
Herning PH. er 1 ud af i alt 51 afdelinger af Dansk Politihundeforening og hører ind under område 2 i en opdeling, der tæller 7 lokalområder.
Vi holder dels til i klubben, som ligger på Messecenter Hernings arealer, og dels rundt omkring på spor- og runderingsarealer i lokalområdet.

Vi har gode klub- og træningsfaciliteter med masser af god plads til, at flere hold kan træne samtidig. På pladserne ved klubhuset træner vi bl.a. lydighed, bidearbejde, feltsøg og spor. På marker og i skove rundt omkring i området træner vi spor og rundering.

Vores klubmiljø er kendetegnet af en god stemning på tværs af hold og mennesker. Det kommer fx til udtryk ved, at vi hjælper hinanden og har en fri omgangstone med respekt for det enkelte medlem. Det skal være rart at komme i Herning PH. og man skal synes, at man får valuta for pengene.

Nogle gange om året har vi tilbud til vores medlemmer, som vores medlemmer kan deltage i efter lyst og interesse. Det kan være foredrag om alt indenfor det at have og træne hund, specialtilrettede kurser, fællesture til hundeudstyrsbutikker, hundesvømning, besøg af fagfolk (fx folk, der ved noget om hundens fysiologi) og meget andet. Medlemmet, du ser her til højre ved den blå maskine, er som eksempel travlt optaget af at lave sig en læderline en aften, hvor vi besøgte hundeudstyrsbutik.

Enhver er velkommen til at kigge forbi for en snak, når vi træner. Vi har altid tid til (og kaffe på kanden) en snak om, hvorvidt Herning PH. kunne være en god ide for dig og din hund.